112 - på liv och död

Denna tisdagskväll hade jag tänkt mig att det skulle vara noll sevärdigheter på dumburken. Tills jag kom på den nya serien som började förra veckan, 112 - på liv och död. Eftersom att jag någongång i livet hade tänkt utbilda mig till ambulanssjukvårdare tycker jag att såna program är perfekt att se, för att se om det är något för en själv. Jag tyckte det var speciellt med just det här programmet, för man kom så "nära" och i andra sjukhusprogram ser man bara att det alltid blir ett lyckligt slut. Men i den här serien blir det inte alltid lyckliga slut, vilket får sig en tankeställare om det verkligen är det som jag vill hålla på med...


Bild: Google

Idag fick jag ett sms av hjärtat mitt och han hade skrivit att han hade fått de jobb han ville ha på djurparken!! Sjukt kul. (Och ja, för den som inte vet så träffades vi på Kolmårdens djurpark eftersom vi båda jobbar/jobbade där) Så nu väntar jag på att han ska ringa så jag får veta allt!

Jag skippade även träningen ikväll, har lite dåligt samvete för det nu men hade verkligen ingen lust eller motivation. Och jag tycker faktiskt inte man ska göra sånt som man inte vill (om man nödvändigtvis inte måste, måste), plus att jag tränade igår. Hade tänkt att göra något nyttigt istället, men har mest suttit och suktat efter kläder på online-shopar. Lön på torsdag ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0