äckligt!

Imorse när jag stod och gjorde frukost stod jag och spana ut på katten genom köksfönstret. Han gick och smög i snön och helt plöstligt hade han fångat en mus! Jätteduktig tyckte vi att han var, för han är ju ändå inte så gammal. Sen kom han med den till altanen så vi kunde se genom dörren hur han lekte livet ur musen (jag som har något av en mus och råttfobi tyckte det var riktigt äckligt redan där, bara genom att se den). När vi stått och glott på honom ett tag så lät vi honom vara och efter ett tag så ropa vi in honom. Då tog det inte lång tid förrens kattfan spydde upp den där musen på vårat köksgolv! Så äckligt, äckligt, äckligt!!! Nu har jag tappat matlusten för en vecka tror jag, bluä.

För att sluta prata om så äckliga saker kan jag säga att igår fira vi Michel, Mickos och min gamla klasskamrat som fyllde 20. Festen var över förväntan rolig, men förstår inte hur man kan vara så trött! Iförsig så blev fredagskvällen tyvärr inte mys med mamma, pappa och Let's dance utan jag och mamma satt med Morfar på akuten på kvällen. Min moster hade suttit där sen klockan 12 på dagen och mamma o jag kom dit vid 21-22. Då hade moster inte ätit nånting på hela dagen, så behövde avbyte. Varför Morfar hamna på akuten var för att han hade varit förvirrad under natten och nästan aggresiv mot hans "särbo". Så de ringde ambulans på morgonen och det sluta med en tripp på akuten i nästan 14 timmar. 14 TIMMAR, hur fan kan det hända egentligen? Helt sjukt. Dom rönkade (stavas det så?) iallafall huvudet och lungorna och inget var konstigt så han fick åka hem, mitt i natten. Jag hade stannat till tolv ungefär, eftersom att jag skulle jobba dagen efter. Mamma kom hem vid lite efter 3... Men iallafall så tror jag att det var därifrån som jag varit så trött, både på jobbet och igårkväll.

Idag är det söndag och idag har jag inget inplanerat, vilket är riktigt skönt. Ska jag bara strosa omkring, kanske börja rensa lite lådor och sånt. Kolla på vänner kan det bli en del av också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0