Brand

Natten till i söndags brann en lada ner några hundra meter ifrån vårat hus. Jag var inte hemma under hela helgen, eftersom jag var med Martin då, men mamma var i smärre chock när jag kom hem och dom berätta vad som hänt (http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5536802) Min morfar ägde faktiskt ladan en gång i tiden, när de bodde i det huset vi bor i nu. Tydligen var det rejält med sprutt i elden och jag var uppe och kolla dagen efter och då såg det ut såhär.

Mamma sa att vi hade tur att det blåste åt rätt håll, annars hade vi kanske inte haft något hus kvar. Men imorse vid klockan 10 kom det iallafall två civilklädda poliser och plinga på dörren. Jag som sov som en gris vid det tillfället vakna upp och försökte fort hitta ett par byxor. Men eftersom jag inte varit hemma under hela helgen, hade jag tyvärr inte mycket att komma med. Men jag undrar lite varför dom kommer o knackar dörr, en onsdagsmorgon? Hur många tror dom ska vara hemma då? Så många är det inte som drabbats av finanskrisen och sitter hemma o häckar hela dagarna. Förutom jag då, men jag har ju ett jobb, dock inget måndag-fredag 8-17 som jag önska att jag hade. Det känns som att jag aldrig kommer ha det heller, med tanke på vad jag vill jobba med. I sjukvårdens värld blir alla inte sjuka måndag-fredag mellan klockan 8-17. Icke då! Men vill man leva ut sin dröm, så får man offra sånt. För nån kontorsråtta tänker jag då inte bli!

Jag har iallafall ställt klockan på 8 imorgon, då ska jag upp för en ganska så tidig morgonpromenad. Sen tänkte jag bege mig till morfar för att se hur han har det, om han har tid förstås. Fick reda på idag att han krockat med en buss i söndags, men tur-gubben klara sig utan någon skråma alls. Så nu kommer han nog vara lite orolig för att hans körkort ska dras in. Och på tal om det så är det exakt ett år sen som jag klara mitt! Smack that. (läs 30 september)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0