Figaro


Efter nästan en vecka av olika namnförslag så har vi bestämt oss, Figaro får det bli. Det har varit namnförslag så som Nisse, O'malley, Malte, Folke o Cornelis men med tre olika viljor är det svårt. Även om jag nog kommer kalla honom Katten, Martin kommer kalla honom Baloo och Linn Nameless, så är han innerst inne en Figaro.
Den här veckan som gått, har gått riktigt bra. Han är en underbar katt, trygg i sig själv o spinner så fort man rör vid honom. Går på låda gör han och vi har redan från början försökt få honom att vara ute en stund nästan varje dag. Kul att ha sällskap om dagarna nu också, eftersom jag inte jobbar speciellt mycket. Men förhoppningsvis blir det ändring på det inom en inte allt för lång framtid. I onsdags träffade jag en jobbcoach som ska se till att jag bannemig slipper slita som ett djur på en snabbmatsrestaurang. Tänk vilken dröm att få en "rejält" jobb, kunna flytta hemifrån och skapa sig sitt egna liv.

Idag har jag iallafall träffat Linn, väldigt kul eftersom vi inte setts på länge. Hade mycket att ta igen :) Imorgon är det fredag igen o då har jag mycket att stå i, eller det beror på vem man frågar. Jag ska iallafall på ett seminarum om att skriva CV, mycket behövligt. Sen ska jag träffa Stina och så jobba 16.30-01. Efter det ska jag sen till Martin, för han kommer ju hem imorgon också! :) Och där nånstans måste jag planera in att duscha också... Jag får nog göra som Martin säger, kliva upp tidigt för då hinner man tydligen med väldigt mycket på en dag.

Nu ska jag gosa ner mig i sängen tillsammans med Katten o så ska vi kolla på Scrubs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0