Ledig!

Tro det eller ej, men nu är jag ledig hela två dagar i rad! Rena paradiset för mig, men tanke på att jag inte haft två sammanfattade lediga dagar sen i mitten av juni. Kommer få min lön för juli nu i veckan och ja, det är pengar men för att ha slitit så hårt så är det i princip ingenting som jag får. Jag känner att jag aldrig mer vill ge så mycket som jag gett den här sommaren igen och jag förstår inte hur jag orkat. Men en sak har jag lärt mig, som jag kommer bära med mig hela livet: pengar är inte allt. För mig betyder pengar så väldigt lite och tid så mycket.

Igår var iallafall jag och mina päron på Coldplay-konserten och den slog nästan allt. Väldigt, väldigt, vääldigt bra. På vägen hem ringde Martin också, inte hört ifrån honom sen i måndags så det var skönt att höra ifrån honom. Typiskt nog jobbar jag hela lördag & söndag när han är hemma, sen är jag i Berlin när han fick komma hem helgen efter det. Så efter det kommer vi inte ses på alldeles för länge... Känner riktigt jobbigt, men vet att vi kommer klara av det.

Idag jobbade jag en stund i djurparken och sluta tidigt, så mötte upp mina föräldrar som tagit sig dit också. Så vi gick runt och strosa hela eftermiddagen i parken, riktigt mysigt. Så nu ligger jag i sängen och småkikar på Batman begins och funderar på vad jag ska göra imorgon. Har haft saker att göra hela veckan, men som jag inte hunnit med som jag måste fixa de här två dagarna. Som att fixa mitt internet till nya datorn och att ringa om kåravgiften till universitetet. Plus att mitt rum ser ut som ett bombnerslag och att jag ska träffa Simone o co imorgon. Sen försöka få en skymt av Micko också... Jag får ta vara på tiden jag har, för snart börjar ett hell igen. Som en slutspurt på det hela, för sen är det sjukt lungt nästan hela september. Otroligt skönt och då ska jag ta igen all den tiden som jag missat i sommar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0